Nekada zaposleni Facebook-a, a danas suosnivač servisa Cloudera, Jeff Hammerbacher, pre nekoliko je godina izjavio: "Najveći umovi naše generacije smišljaju kako navesti ljude da klikću na reklame." I očito je znao šta govori, jer nam to Facebook i njemu slični svakodnevno pokazuju.
Najnovija patentna prijava koju je Facebook predao opisuje tehnologiju kojom se, korišćenjem sistema dubokog učenja i analize fotografija, može zaključiti s kime živi određeni korisnik društvene mreže. Cilj celog sistema jest utvrditi grupe ljudi koje žive u jednom domaćinstvu i razaznati kako su međusobno povezani. Za to se koriste podaci iz fotografija, statusa, opisa slika, hashtagova, pretrga i uopšteno svih dostupnih izvora kojima Facebook može pristupiti.
A čemu sve to? Baš kako je to vidio Hammerbacher, da bi se ukućane bolje identifikovalo i kako bi im se plasirale za njih što relevantnije reklame. Iz Facebook-a kažu kako patent ne govori ništa o njihovim planovima i da ova tehnologija može, ali i ne mora, nekad u budućnosti da bude deo njihovog servisa za plasiranje oglasa.
Izvor ITvesti
0 comments:
Постави коментар