Kineska aplikacija TikTok možda u našim krajevima nije preterano popularna, ali u svetu ona ima već značajno više od pola milijarde korisnika, i to samo dve godine nakon pokretanja. Funkcija ove aplikacije je čisto zabavna – ona omogućava snimanje kratkih video zapisa, uređivanje istih, dodavanje na njih raznih efekata, filtera ili natpisa, pozadinske muzike i slično. Potom se ovi isečci, najdužeg trajanja do 15 sekundi, dele na TikTok društvenoj mreži s namerom da postanu viralni. Iz opisa je sasvim jasno kako su glavni korisnici TikTok-a mladi "millenialsi".
Facebook-u se ova popularnost očito prilično svidela, pa su prionuli na posao i izradili Lasso – mobilnu aplikaciju koja gotovo u potpunosti kopira TikTok. Na Lassu svako može da snimi kratki video (upload već postojećih videa nije moguć), te ga uređuje sa efektima, tekstom, muzikom, i slično, i potom ga podeliti sa drugima.
Jedina prednost koja razlikuje Lasso od TikTok-a jeste činjenica da će Facebook pokušati da svoju verziju učini popularnom tako što će je povezati sa svojom društvenom mrežom. Videe napravljene u Lassu moguće je, naime, postaviti direktno kao Facebook Stories i podeliti ih na toj društvenoj mreži. S vremenom će Lasso dobiti podršku i za Instagram Stories, kažu.
Facebook-u, naravno, ovo nije prvi put da "pozajmljuje" ideje ili mogućnosti od drugih popularnih aplikacija. Spomenute Storiese ukrali su od Snapchat-a, hashtagove od Twitter-a, a s YouTube-om se već neko vrijeme takmiče u želji da postanu relevantna video platforma. Napad na TikTok trebao bi na Facebook vratiti i mlađe korisnike, koji poslednjih godina ovu društvenu mrežu sve više napuštaju.
Zanimljivo, lansiranje Lass-a dogodilo se gotovo istovremeno s najavom da će sledeće godine biti lansiran Byte, naslednik nekad popularne video aplikacije Vine.
Izvor ITvesti
0 comments:
Постави коментар