Pre nekoliko godina većina društvenih mreža imala je hronološki prikaz objava, gje su se najnovije objave prikazivale na vrhu, a kako smo išli prema dole u aplikaciji pojavljivale su se sve starije objave. Ali, s vremenom su društvene mreže uvidele da to nije optimalno jer se korisnicima prikazuje sadržaj koji možda bi hteli da vide na vrhu. Drugi veliki problem i zapravo vrlo verovatno odlučujući za promene koje su uveli bila je nemogućnost uticanja na redosled objava i favorizovanje određenih objava.
Sada kada neke objave mogu favorizovati, a nekim smanjiti prirodni doseg, brendovi su prisiljeni da ulažu novac u oglašavanje kako bi dospeli na vrh pretraga – što društvenim mrežama donosi veliku zaradu. Nakon što je Facebook sklonio hronološki raspored objava, isto su učinile i razne druge društvene mreže – a među njima i Twitter.
Twitter je odlučio kako će napraviti određene manipulacije na svojoj vremenskoj liniji pa su tako na početku ponudili najpopularnije objave (koje su drugi korisnici puno lajkovali), ali i one koje su korisnici propustili a možda bi ih želeli pogledati (neke starije objave koje niste videli, a bile su dosta popularne). Sve to zbunilo je korisnike Twittera te izazvalo veliko negodovanje među njima.
Većina njih bila je za to da se vrati hronološki raspored jer su poručili kako sa ovim novim poretkom gube određene objave i ne vide zapravo ono što bi hteli da vide. Kako Twitter izrazito voli da sluša svoje korisnike, odlučili su pokrenuti testiranja kako bi ponovno vratili hronološki raspored objava na vremenskoj liniji. To je zanimljiv potez, na koji teško da bi pristali Facebook, Instagram i slične društvene mreže.
Ali, Twitter je po mnog očemu posebna mreža pa ovakav potez ne čudi. Testiranja koja su u toku trebala bi vrlo brzo da korisnicima omoguće opciju Show the best Tweets first, gde će biti moguće podesiti kako želite da vam se prikazuju objave. Ako se odlučite za hronološki redosled onda ćete eliminisati i funkciju objava koje ste možda propustili koje je mnogima bila iritantna. Ovaj potez mogao bi značiti jednu novi prekretnicu u poslovanju Twitter-a, ali i u poslovanju ostalih društvenih mreža ako se odluče za sličan potez.
Izvor ITvesti
0 comments:
Постави коментар