Vest:

Dobrodošli na Technodrome.

петак, 13. новембар 2015.

Kompanija Lenovo zabeležila solidne rezultate u drugom tromesečju 2015-16 finansijske godine

Follow @benchmark.rs

PR saopštenje

Kompanija Lenovo danas je objavila finansijske rezultate za drugi fiskalni kvartal koji je završen 30. septembra 2015. godine. Prihod za ovaj kvartal iznosio je 12,2 milijarde američkih dolara, što je povećanje od 16 odsto u odnsu na prethodnu godinu, tj. 23 odsto rasta u stabilnoj valuti u odnosu na prethodnu godinu. Projektovana stopa rasta prihoda pre oporezivanja za drugi kvartal, koja ne podrazumeva troškove restrukturiranja, jednokratne troškove i ostale troškove koji se odnose na spajanja i akvizicije, iznosila je 166 miliona američkih dolara, što je porast od 16 odsto u odnosu na prethodni kvartal, dok je zvaničan gubitak kompanije Lenovo pre oporezivanja, prema standardima finansijskog izveštavanja u Hong Kongu (HKFRS), iznosio 842 miliona američkih dolara. Neto gubitak u drugom kvartalu iznosio je 714 miliona američkih dolara.

Projektovana stopa rasta prihoda pre oporezivanja u drugom kvartalu oslikava značajan finansijski i poslovni rezultat kompanije Lenovo. Zvanični gubici, prema HKFRS, posledica su usklađivanja planova kompanije, koji su objavljeni u izveštaju za prvi kvartal, uključujući smanjenje troškova u svim sektorima, integraciju System x jedinice, organizaciju i usaglašavanje Motorola brenda i odseka za mobilne telefone kompanije Lenovo, kao i pražnjenje inventara pametnih telefona. Ovi planovi bi za rezultat trebalo da imaju značajnu uštedu troškova u iznosu od 650 miliona američkih dolara u drugoj polovini ove godine i otprilike 1,35 milijardi američkih dolara na godišnjem nivou.  Struktura troškova kompanije Lenovo i svih njenih poslovnih jedinica je u ovom trenutku jedna od najkonkurentnijih u celoj industriji. Kompanija je u poziciji da investira u nove oblasti, pri čemu agresivno napada konkurenciju.

„Lenovo je brzo i odlučno reagovao na sve poslovne izazove, pri čemu je zabeležio znatno bolje rezultate u odnosu na prethodni kvartal”, izjavio je Juanking Jang (Yuanqing Yang), predsednik i izvršni direktor ove kompanije. „U ovom trenutku, usvojili smo konkurentniji poslovni model, a istovremeno rastemo kao kompanija. U sektoru za PC računare, zabeležili smo rekordan udeo na tržištu uz dobru zaradu. U mobilnom sektoru, naša strategija da povećamo rast na tržištima van Kine nastavila je da bude profitabilna, pri čemu smo zabeležili rast udela na tržištu i poboljšanu maržu. Očekujemo da će bolja organizacija naše kompanije i restrukturiranje troškova pokazati rezultate u drugoj polovini godine. U korporativnom sektoru, zabeležili smo jedan značajan rezultat, a to je rast prihoda po prvi put od kupovine System x poslovne jedinice. Akvizicije i transformacije zahtevaju određeno vreme, ali sam izuzetno zadovoljan našim rezultatima i verujem u uspeh, kako na kratkoročnom tako i na dugoročnom planu”.

Kompanija je u drugom kvartalu zabeležila porast bruto zarade za 8 odsto u odnosu na prethodnu godinu i taj broj iznosi 1,6 milijardi američkih dolara, dok je bruto marža ostala na 13 odsto. Operativni gubitak u ovom kvartalu iznosio je 784 miliona američkih dolara. Osnovni gubitak po akciji u drugom fiskalnom kvartalu iznosio je 6,43 američih centi, odnosno 49.84 hongkonških centi. Rezerve neto duga su 30. septembra 2015. godine iznosile 140 miliona američkih dolara. Upravni odbor kompanije Lenovo objavio je međudividendu od 6 hongonških centi po akciji, što je na istom nivou kao i prethodne godine.

lenovo.jpg

Pregled poslovnih jedinica

Kada je u pitanju poslovna jedinica za PC računare (PCG), koja uključuje PC računare i Windows tablet uređaje, kompanija Lenovo u ovom kvartalu ostvarila je prodaju u iznosu od 8,1 milijardi američkih dolara, pri čemu je zarada pre oporezivanja iznosila 406 miliona američkih dolara, što predstavlja pad od 17 odsto u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu su promene u kursu valuta uticale na potražnju u EMEA regionu i Brazilu. Marža profita pre oporezivanja, u iznosu od 5 odsto, predstavlja relativno stabilan rezultat i pad od 0,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što ukazuje na operativnu snagu kompanije Lenovo.

Kompanija Lenovo je ostala na prvom mestu deseti kvartal zaredom sa rekornim tržišnim udelom u iznosu od 21,2 odsto, pri čemu je uvećala svoju prednost u odnosu na drugog najboljeg proizvođača. Lenovo je isporučio 15 miliona PC računara u ovom kvartalu, sa dodatnih 6,6 poena uprkos globalnom padu tržišta za 11,1 odsto. Kada je u pitanju potrošački segment, Lenovo drži rekordan tržišni udeo od 19,7 odsto. Kompanija je zabeležila rekordan udeo u Severnoj Americi u iznosu od 13,3 odsto, u Azija-Pacifik regionu 19,3 odsto, dok je u Južnoj Americi taj udeo iznosio 15,3 odsto, pri čemu je svaki od njih nadmašio tržište za 24, 19, odnosno 15 poena. Cilj kompanije Lenovo je ostvari tržišni udeo od 30 odsto u oblasti PC računara, a da pri tome održi stabilan profit.

Kada je u pitanju Mobilna poslovna jedinica (MBG), koja uključuje Motorola proizvode, Lenovo mobilne telefone, Android tablet uređaje i pametne televizore, kompanija je Lenovo je sotvarila prodaju od 2,7 milijardi američkih dolara, što predstavlja porast od 104 odsto u odnosu na prethodnu godinu, usled uključivanja prihoda Motorole. Motorola je doprinela MBG jedinici sa prihodima u iznosu od 1,4 milijarde američkih dolara. Ukupan gubitak MBG jedinice pre oporezivanja iznosio je 217 miliona amričkih dolara, sa maržom gubitka pre oporezivanja od 8,1 odsto.  

U drugom kvartalu uklonjen je zastareli inventar, portfolio proizvoda je usaglašen a pokrenuti su i novi konkurentni proizvodi kao što su DROID Turbo 2 otporan na udarce, Moto 360 i Vibe P1. Ciklus razvoja redizajniranih mobilnih proizvoda osigurava konkurentnost proizvoda u svim kvartalima. S obzirom na završetak procesa restrukturiranja, Lenovo veruje da je MBG jedinica na pravom putu da postigne preokret u jednom od prva dva kvartala.

U mobilnoj industriji, Lenovo je ostvario porast od 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu sa 18,8 miliona prodatih jedinica, uz porasto od 4,3 poena koji je ostvaren promenom strategije i fokusom na druga tržišta izvan Kine. U prvoj polovini fiskalne godine izvan tržišta Kine ostvareno je 70 odsto ukupnog prihoda dok je podatak za prethodnu godinu 19 odsto. Na ključnim tržištima u razvoju, u Indoneziji, Rusiji, Indiji i Brazilu, Lenovo je ostvario porast na tržištu pametnih telefona od 12, 175, 48, odnosno 4 poena.

Na tržištu tablet uređaja, kompanija Lenovo je porasla za 14 poena sa rastom od 1 odsto, uprkos tržišnom padu od 12,6 odsto. Lenovo je ojačao svoju globalnu poziciju na trećem mestu sa rekordnim udelom na tržištu od 6,3 odsto, koju zasniva na prodaji 3,1 miliona jedinica i na udelu koji je preuzela od prve dve kompanije.

Kada je u pitanju korporativna jedinica (EBG) koja obuhvata servere, skladišne sisteme, softver i usluge pod brendovima ThinkServer i System X, ostvarena je prodaja od 1,2 milijarde američkih dolara, što je 5,5 puta više u odnosu na prethodnu godinu, zahvaljujući priključenju System X kompanije ove godine. System X je ostvario prodaju od približno 900 miliona americkih dolara. EBG jedinica je ostvarila značajan uspeh sa povećanjem prihoda od 2 odsto od kako je System X preuzet. U četvrtom kvartalu sa System X kompanijom, EBG jedinica ostvarila je operativni prihod pre oporezivanja (PPO), iako je njen standarni PPO, koji čine bezgotovinske računovodstvene optužbe u vezi sa spajanjima i akvizicijama, bio negativan u iznosu od 33 miliona američkih dolara.

Veoma uspešna saradnja sa kompanijama Alibaba, Tencent i Baidu dovela je do značajnih pomaka u poslovanju. Zajedno sa novim partnerima, uključujući i Nutanix u hiper-povezanoj infrastrukturi, kao i drugim kompanijama sa novim generacijama tehnologije data centar, koji će uskoro biti objavljen, Lenovo raspolaže boljom tehnologijom od svojih konkurenata, boljim portfolijom proizvoda i posluje sa pravom strukturom troškova. Lenovo je uveren da će EBG jedinica ostvariti prihod od 5 milijardi američkih dolara u godini nakon sklapanja sporazuma sa System X kompanijom.

Geografski pregled

Konsolidovana prodaja u drugom fiskalonom kvartalu u Kini, koja je opala za 12 odsto u odnosu na prošlu godinu, i iznosi 3,3 milijarde američkih dolara, predstavlja 28 odsto celokupne prodaje koju je ostvarila kompanija na globalnom nivou. Operativne marže opale su za 1,7 bodova i sada iznose 4,1 odsto. Ovi padovi predstavljaju rezultat performansi u mobilnom sektoru s obzirom da je na tržištu zabeležena hiper konkurencija, smanjenje subvencija i prelazak na onlajn model. Kompanija Lenovo zabeležila je rast prihoda za 213 odsto u odnosu na prethodnu godinu zahvaljujući velikim ThinkServer isporukama, i na taj način je ojačala prvu poziciju x86 tržištu u Kini.

U Azija-Pacifik regionu, kompanija Lenovo ostvarila je prodaju u iznosu od 2 milijarde američkih dolara, tj. 16 odsto ukupne prodaje kompanije na globalnom nivou, dok su operativne marže opale za 3,3 poena na 1,1 odsto usled loših rezultata Motorole. Tržišni udeo PC računara u ovom regionu porastao je za 3,2 poena i sada iznosi rekordnih 19,3 odsto, što mu je donelo poziciju broj 1. U Indiji su ostvareni iznenađujući rezultati, pri čemu je zabeležen rast od 99 odsto u odnosu na prethodnu godinu, i na taj način ostvaren impresivan učinak od 27 odsto tržišnog udela. Kada je u pitanju korporativni sektor, kompanija Lenovo je iskoristila stručnost u poslovnim kanalima kako bi ubrzala poslovanje. Na tržištu mobilnih telefona, Lenovo je zabeležio veliki porast u isporukama pametnih telefona za 135 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što je direktna posledica velike potražnje u Indiji i uključivanja Motorole u rezultate.

U Evropi, Srednjem Istoku i Africi kompanija Lenovo imala je konsolidovanu prodaju u drugom kvartalu u iznosu od 3,2 milijarde američkih dolara, sa godišnjim porastom od 6 odsto pogođen deviznim promenama i slabim PC tržištem. EMEA tržište čini 26 odsto od celokupne svetske Lenovo prodaje. Operativna profitna marža je iznosila 0,7 odsto, 3,1 bod manje u odnosu na prošlu godinu. Kompanija Lenovo je zauzela drugo mesto na tržištu PC računara i time uvećala tržišno učešče za 19,9 odsto, što čini 0,6 odsto više u odnosu na prošlu godinu. Među korisničkim PC računarima kompanija je zauzela prvo mesto za sedmi uzastopni kvartal i time ostvarila 21,5 odsto udela. U mobilnom sektoru pošiljke pametnih telefona su zabeležile rast od 101,8 odsto za kombinovano poslovanje, uključujući i Motorolu u prvi kvartal prošle godine radi poređenja (bez Motorole u prvom kvartalu prošle godine, rast iznosi 176,7 odsto).

U Severnoj i Južnoj Americi kompanija Lenovo zabeležila je konsolidovani rast od 70 odsto u odnosu na prethodnu godinu, do približno 3,7 milijardi američkih dolara u drugom kvartalu, vođeno uključivanjem dve akvizicije. Ovo predstavlja 30 odsto celokupne Lenovo svetske prodaje. Operativne marže porasle su na negativnih 2 odsto zahvaljujući boljim performansima Motorole. Što se tiče PC računara udeo na američkim tržištima bio je 2,5 poena veći u odnosu na prethodnu godinu i iznosio je 13,8 odsto. U Severnoj i Latinskoj Americi kompanija Lenovo zabeležila je rekodnih 13,3 i 15,3 odsto tržišnog učešća. Na tržištu mobilnih telefona nova Motorola je postigla poboljšanje u Severnoj Americi sa rastom od 39 odsto. U oblasti preduzeća, kompanija Lenovo dobila je nove partnere, a time i mogućnost da ponudi tehnologije koje će promeniti ukorenjene kompjuterske modele.

Izvor: Lenovo

Sve informacije u vezi sa kompanijom Lenovo, možete pogledati na Lenovo stranici, na Benchmark sajtu

NAJČITANIJE

TOP KOMENTARI

TOP KOMENTARI

Benchmark Forumu



Izvor Benchmark
Share it Please

Unknown

Technodrome je Srpski sajt koji prati najnovije vesti iz sveta aktuelnih tehnologija, od personalnih računara, prenosivih uređaja do sveta zabave i video igara. Sik Multimedia studio se trudi da ovakve informacije približi svima, kroz jedan ovakav portal i kroz Android aplikacije koje će uslediti. Primer jedne od aplikacija iz naše kuhinje je Android Gamer, koju možete preuzeti sa adrese http://goo.gl/oJQyjU , aplikacija prati iste trendove kao i Technodrome, sa akcentom na Android sceni, i na engleskom je jeziku.

0 comments:

Постави коментар

Copyright @ 2013 TD. |